Thursday 13 December 2012

Hey hey hey !

 Hai blog! lama tak update. Konon sibok sangat lah kan. Actually, there's  a lot of story that i want to share tap nak buat cemane kan memang this semester aku macam sibok giler , bayang lah boleh kira berapa hari je aku dok rumah. Instead of memang takpayah kesah pon yang tu, orang lain pon takdok rumah jugak. hikhikhik. Macam macam rasa nya jadi dalam masa terdekat ni, banyak kisah yang buat aku fikir banyak. Memang dalam umur sekarang perempuan memang suka banyak berfikir. Lagi lagi bab boypren kan? tettttt!!. hahah. Tapi sebenarnya kalau nak fikirkan balik kenapa mesti nak fikir benda yang semestinya Allah dah tetapkan untuk kita? yes, itu hukum alam lah. Manusia takboleh jadi sesempurna yang mungkin untuk just ignore ape saja yang jadi. Tapi as human being, kita kena kaji balik kenapa semua ujian yang datang sampai kadang kadang buat kita fikir, kenapa mesti kita yang kena tempuh? senang je jawapannya, Allah dah tetapkan dan Allah tau kita boleh tempuh semua dugaan yang dia bagi. Its just sometimes, memang kita akan rasa kita lemah sangat untuk selesaikan masalah. Tau tak, bila hati kita mula sayu itu maknanya hati kita jauh dari Allah. Sebab ape? kita leka sampai kita lupa Allah. Kalau aku kan senang je, masa aku gelak bagai nak rak macam gelak aku sorang yang ada , dalam beberapa jam lepas tu aku tahu dah mesti aku akan sedih atau nangis. Sebab ape lagi? sebab dalam kita ketawa, gelak, masa tu kita lupa Allah jugak. See, trang tang tang kan. So, to ladies and gentleman. Please! besederhana lah anda dalam hidup. Takkesah awak asal mana pon, awak tetap sama macam orang lain. Dan awak jugak Manusia! peace!

Ok, stop ceramah. huhu. Pasal kehidupan aku, macam aku cakap tadi semester ni memang sume macam rushing sangat. Test, assignment, meeting *cewaahhhh memang kadang kadang buat aku exhausted sangat nak settlekan sume. Sampai ayah aku bising kenapa aku suka takbalik rumah. *giler aku taknak balik rumah? heeeee. ;). Orang sekeliling pon kadang kadang buat aku penat jugak. Dengan perangai masing masing kan. Biasa lah tu, but i'm proud to myself cause i've change my attitude yang suka kesah perangai orang kepada ade aku kesah. hhaha. Congratulations my dear. ;). Sebab aku fikir, banyak lagi benda aku nak fikir dari benda remeh temeh je. See! i'm trying my best to be a better person and this what we call personal development. *nak belagak je. hhahaha. Okay, untuk yang suka nak tahu love story saya *perasan lagi, Alhamdulillah. So far so good. Biasa lah relationship mana takde badai kan, habaq mai habaq mai. hehe. As long as niat kita betul kita tahu Allah tu adil dan setiap benda yang kita niatkan ikhlas In Sha Allah , Pasti Allah permudahkan. So ladies, Ingat satu benda je. Jangan mengharap kepada manusia tapi mengharap kepada Allah sebab Allah sentiasa akan buat kita bahagia. In sha Allah. Nasihat tu untuk aku jugak, kadang kadang terlepas pandang. Peace!. Doakan kebahagiaan orang lain, Allah akan balas dengan apa yang kita doakan dan mungkin lebih dari tu. Indah sangat Islam kan? SubhanaAllah.

Okay, sudah cukup sudah sampai disini saja. Aku nak test QMT petang ni. Tolong doakan untuk aku ye. Bismillahhirahmannirrahim. :) ;)

Will update soon, *taktau bila. ahhahaha. See ya!

Assalamualaikum. <3

No comments:

Post a Comment