Monday, 27 August 2012

Istighfar banyak kali.

Assalamualaikum. Okayy, alang alang dah terajin nak update blog ni teruskan aje. Kali ni aku nak cakap pasal cara orang menerima perubahan orang lain. Come on lah kan, asal nak berubah sikit orang mesti cakap ustaz, ustazah. Benda tu dah biasa dah kita terima, takpayah jejaoh, aku pon dapat benda yang sama. Eh, hello! ustaz dengan ustazah je ke yang nak masuk syurga? Subhanallah. Kenapa sempit sangat pemikiran manusia sekarang. Tak rada malu ke aurat kita terdedah sana terdedah sini. Macam jaja kat orang aurat kite. Yes, apa yang aku cakap ni untuk diri aku jugak. Pendapat aku budak sekolahbagama la yang bila keluar je dari sekolah syaitan pangkat sarjan datang menggoda. Bukan nak cakap ape la kan, banyak budak sekolah agama la yang banyak rosak. MasyaAllah.

Okay, kita tengok diri kita la sekarang. Cepat, tengok! "aku layak ke masuk syurga d3ngan cara aku yang sekarang ni? Allah terima ke amalan aku, cukup ke amalan aku untuk masuksyurga?. Rasa rasa ape kita dah cukup? Ya Allah. Aku rasa jauh sangat dengan semua tu. Yes, memang solat taktinggal, tapi solat kita tu diterima ke? MasyaAllah. Banyakpersepsi orang yang sampai kita sendiri pon terfikir, " isyyy, aku salah ke kalau aku nak berubah supaya aku pon boleh masuk Syurga"? Kita pulak yang rasa serba salah nak berubah ke tak. Orang ni macam2, kalau kita ikut sangat rentak orang takkemana kita. Betul, percaya lah. Buat kita lagi rugi. Biar orang nak cakap ape pon, kalau ikut mulut orangkita tutup nak tutup aurat pon diorang pandang semacam. Sampai macam tu sekali kan perangai manusia. Takpayah jejauh. Kawan sekeliling pon dah cukup. Pernah rasa? eh Dayah, ustazah ko sekarang? dengan riak muka yang macam jengkel dekat kita. MasyaAllah lagiiii. Kenapa la kan? Aku macam sedih sangat kenapa manusia sekarang macam takkesah nak masuk neraka. :'(

Aku suka bercakap pasal apa yang aku rasa, kalau tersalah mohon dibetulkan. Semoga kita sama sama masuk syurga.Yes, aku bukan ulamak nak bersyarah macam aku paling bagus. Bukan. Semoga Allah lindungi kita dari seksa kubur, jauhi kita dari azab api neraka. Aminnn.

Singkongcing.

2 comments:

  1. setuju dengan hang...bg aku cukuplah penampilan dengan menutup aurat dan tatasusila yang baik..insyallah akan jadi insan yang baik..gelaran ustaz dan ustazah bukan satu jaminan.

    ReplyDelete
  2. *sorry out of topic pya comment huhu

    sorry lmbt reply, yg GEMS tu..tu depends dgn kita pya performance masa on job training part 2..kalo company tu suka dgn prestasi kita, Insya'Allah ada peluang cerah diserap..

    ReplyDelete