Monday 7 January 2013

Fasa

Assalamualaikum.

Okayy, dalam mood yang takbagus sambil menulis blog ini. Dalam hidup kita banyak fasa, fasa bila kita happy, kita sedih, kita bahagia dan fasa fasa yang berkaitan la dengan hidup kita. Kadang kadang memang apa yang kita harap tu kadang kadang dapat kadang kadang jugak kita takdapat. Orang yang dapat apa yang dia nak tu memang patut syukur sangat sebab Allah tu dah tunjuk kuasa dia kat korang. Alhamdulillah. Syukur kan. Jadi, manusia. Hargai hidup anda walau dalam apa fasa sekali pon. Dugaan Allah bagi bukan saja saja, sebab dia nak uji kita. Terpulang kita nak redha ke tidak. Eh, susah tau nak tempuh dugaan ni, sebab kita manusia yang taksempurna. Ucap la banyak kali mana pon kita redha, kita tabah. tapi dalam hati kita je tau kita ikhlas ke tak cakap benda yang macam tu. Allah je yang tahu. Diri kita, takselalu kita dapat kuat kan hati kalau dugaan datang. Hanya satu aku pegang dalam hidup aku, dugaan yang Allah bagi sebab nak hapuskan semua dosa dosa aku. Yes, i'm not good, perfect girl. I've my bad past. so bad. So, i just trying to be a good person that sometime people wouldn't accept it. Kalau nak berubah memang macam tu, orang akan cakap "alaa, macam ko bagus sangat". Tudung tutup dada taksemestinya ko dah cukup baik. Ye, betul tu. Taksalah. Tapi bagi aku taksalah kalau kita cuba sebab takde istilah aku paling bagus, aku dah bagus. So, as long as kita ikhlas Allah tunjuk jalan lagi besar dan tepat untuk kita. tapi tulah bukan senang Allah nak bagi free camtu je, kita kena cari. Mungkin fasa hidup aku sekarang dalam banjir kilat macam kat kelantan kan, biasalah memang selalu macam ni pon. haha. Still trying to find what the best for me. So, mintak sangat siapa saja yang baca post ni, doakan kebahagiaan dan kejayaan aku dunia akhirat. I really need support friends. ;). Ok, sampai sini sje. Allah always with us.


Assalamualaikum.

Happy anniversary..

No comments:

Post a Comment